با ظهور گزینه های اتوماسیون و خود پرداخت، کیوسک ها به موضوع داغ بحث در میان بسیاری از صاحبان مشاغل تبدیل شده اند. اما کیوسک دقیقاً چیست و آیا تجهیزات سودآوری برای مشاغل است؟ امروز، همه چیزهایی را که در مورد انواع مختلف کیوسکها و سختافزار سودآوری آنها نیاز دارید، باز کنیم.در این مقاله به معرفی انواع کیوسک ها: انواع، کاربردها و سودآوری می پردازیم:
کیوسک چیست؟
کیوسک یک غرفه یا صفحه نمایش کامپیوتری کوچک با نمایشگر دیجیتال است که معمولاً تبلت یا رایانه دیگری با صفحه لمسی است که در یک پایه دیواری محافظ رایانه لوحی قرار دارد. کیوسک ها اغلب در مناطق پر رفت و آمد یافت می شوند و برای ارائه اطلاعات اضافی یا ارائه خدمات به مشتریانی که از آنجا عبور می کنند در نظر گرفته شده است. کیوسک ممکن است توسط متصدی اداره شود که می تواند در یک معامله کمک کند، یا ممکن است به تنهایی بایستد و در زمانی که کارمندان انسانی مشغول هستند برای خدمات رسانی به مشتریان در دسترس باشد. چند نوع مختلف کیوسک وجود دارد که هر کدام خدمات و مزایای منحصر به فردی را ارائه می دهند.

انواع کیوسک
در اینجا چند مورد از رایج ترین انواع کیوسک هایی که ممکن است روزانه با آنها روبرو شوید آورده شده است:
1-کیوسک های اطلاعات
کیوسک اطلاعات عمومی ترین نوع دستگاه است و تنها هدف آن ارائه اطلاعات به خریداران است. کیوسک های اطلاعاتی می توانند راهی عالی برای ارائه منابع به مشتریان و پاسخگویی به سوالات آنها بدون مزاحمت کارکنان باشند. آنها می توانند تعاملی یا غیر تعاملی باشند، اما معمولاً دارای یک سیستم منو هستند تا به مشتریان کمک کند آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند.

2-کیوسک های سلف سرویس
کیوسک سلف سرویس دستگاهی است که به عنوان یک سیستم POS عمل میکند که در آن مشتریان میتوانند بدون منتظر ماندن برای صندوقدار، خود را بررسی کنند. این معمولاً یک رایانه لوحی یا صفحه لمسی است که به مشتریان امکان می دهد موارد را اسکن کرده و برای آن پرداخت کنند. در صورت وجود خطا در سیستم یا سؤالات مشتریان، ممکن است توسط یک کارمند انسانی نظارت شود. کیوسک های سلف سرویس راهی عالی برای جلوگیری از خطوط پشتیبان در هنگام شلوغی هستند و به کاهش هزینه های استخدام صندوقدار کمک می کنند.

3-کیوسک های راه یابی
کیوسک راه یاب وسیله ای است که برای کمک به بازدیدکنندگان راه خود را در اطراف یک منطقه پیدا می کند. شما اغلب آنها را در مرکز خرید یا ساختمان های بزرگی که بازدیدکنندگان برای یافتن یک فروشگاه یا بخش خاص به کمک نیاز دارند، می بینید. کیوسک های راه یابی می تواند راهی عالی برای نشان دادن مشتریان بالقوه باشد که دقیقاً کجا باید بروند تا شما را پیدا کنند، بنابراین آنها ناامید نشوند و به سادگی به یک موسسه دیگر مراجعه کنند. این می تواند به ویژه برای مشاغلی که مکان یابی آنها آسان نیست یا در یک مجتمع بزرگ با بسیاری از فروشگاه های دیگر هستند بسیار مهم باشد.

4-کیوسک های تبلیغاتی
کیوسک تبلیغاتی یک صفحه نمایش دیجیتال بزرگ با نور پس زمینه است که تبلیغات یک کسب و کار یا رویداد را نشان می دهد. معمولاً در یک منطقه پر ترافیک پر از مشتریان بالقوه قرار می گیرد و برای بازاریابی محصولات یا خدمات در نظر گرفته شده است. عملکرد آن بسیار شبیه یک بیلبورد است، اگرچه انعطافپذیری و راحتی بیشتری را ارائه میدهد زیرا صفحه نمایش را میتوان به راحتی تغییر داد، یا خود کیوسک را میتوان به منطقه دیگری منتقل کرد.

5-کیوسک های اینترنتی
کیوسک های اینترنتی نوع خاصی از کیوسک ها هستند که دسترسی کاربران به اینترنت و سایر برنامه ها را فراهم می کنند. آنها می توانند دسترسی کامل به وب جهانی را به بازدیدکنندگان ارائه دهند یا آن را بر اساس اهداف ارائه دهنده به یک صفحه یا برنامه خاص محدود کنند. میتوانید برای تشویق مشتریان به امتحان کردن یک نرمافزار یا برنامه خاص، دسترسی رایگان به اینترنت ارائه دهید، یا میتوانید هزینهای ناچیز برای استفاده دریافت کنید و کسانی را که فقط باید جستجوی سریع انجام دهند، جذب کنید. کیوسک های اینترنتی راهی عالی برای جذب مشتریان جدید و ارائه دسترسی انحصاری به یک محصول یا خدمات دیجیتال هستند.

آیا کیوسک ها برای یک تجارت سودآور هستند؟
پاسخ ساده این است: بله؛ کیوسک ها می توانند برای بسیاری از مشاغل مختلف بسیار سودآور باشند. با این حال، این بستگی به اهداف شما و نحوه استفاده از آن دارد. به عنوان مثال، کیوسک های سلف سرویس می توانند راهی عالی برای کاهش هزینه های استخدام کارمندان غیر ضروری باشند، اگرچه ممکن است برای همه مشاغل کار نکنند زیرا صنایع خاصی از تعامل انسانی سود می برند.
کیوسک های تبلیغاتی یکی دیگر از وسایلی است که می تواند باعث افزایش آگاهی از برند و ایجاد فروش بیشتر شود. در اینجا، شما باید یک برنامه بازاریابی قوی داشته باشید و در جایی تحقیق کنید که مشتریان ایده آل شما احتمالاً در آن معاشرت داشته باشند.
کیوسک ها سخت افزاری نسبتا کم هزینه هستند که اهداف مختلفی را انجام می دهند و مطمئناً می توانند به کاهش هزینه ها و افزایش درآمد کمک کنند. آنها همچنین یک راه عالی برای ارائه منابع و اطلاعات به مشتریان هستند که ممکن است مستقیماً به فروش تبدیل نشود، اما می تواند به ایجاد تعاملات جدید و ایجاد آگاهی از برند کمک کند که در نهایت به سود شما کمک می کند.
با این حال، مانند هر فناوری دیگری، برای کسب درآمد با کیوسک باید یک استراتژی محکم و مجموعه ای از اهداف مشخص داشته باشید. اگر به سادگی دستگاه را در وسط ویترین فروشگاه خود قرار دهید و انتظار داشته باشید که به طور جادویی محصولات شما را سریعتر بفروشد، احتمالاً ناامید خواهید شد. اگر هدف مشخصی دارید و از کیوسک خود به طور موثر استفاده می کنید، مطمئناً بازده قابل توجهی از سرمایه را خواهید دید!